Zadania

  • Grupa nr 1:
      Wasza grupa zajmuje się pobrzeżem. Wyobraźcie sobie, że prowadzicie kampanię reklamową dla całego pobrzeża. Waszym zadaniem jest ciekawe przedstawienie i zareklamowanie klasie tego obszaru.
Informacje szczegółowe:
 - przygotujcie materiały według waszego pomysłu (najlepiej, gdy inni mogą zobaczyć jak wygląda ten obszar i gdzie się w ogóle znajduje);
 - w dowolny i ciekawy dla klasy sposób przekażcie informacje na temat klimatu (temperatura, opady, jak jest w lecie, a jak w zimie itp.), jak wygląda teren (czy jest on płaski, czy pagórkowaty, górzysty itp.), jakie charakterystyczne rośliny i zwierzęta tam występują, czym głównie zajmują się ludzie na tym terenie, co ciekawego się tam znajduje, co warto odwiedzić, co odróżnia tą krainę od innych;
 - wymyślcie hasło reklamowe, które przyciągnie turystów do tej krainy;
 - ważna w tym zadaniu jest pomysłowość oraz zaangażowanie grupy.


Powodzenia! :)

  • Grupa nr 2:
     Wasza grupa zajmuje się pojezierzem. Zastanawialiście się kiedyś, jak to jest być pisarzem, wydawać książki? Macie teraz okazję wcielić się właśnie w twórców literatury i stworzyć niepowtarzalną książeczkę.
Informacje szczegółowe:
- stwórzcie opowiadanie według własnego pomysłu, treść i dobór bohaterów jest zupełnie dowolna, ale co najważniejsze - zamieśćcie w tym opowiadaniu jak najwięcej informacji na temat pojezierza. Na pewno akcja będzie rozgrywała się na pojezierzu, a co dalej? No właśnie, zobaczymy jak dużo informacji uda wam się wpleść w treść :)
- oczywiście czym by także była książka bez okładki i ciekawych ilustracji, które najlepiej oddają nam klimat pojezierzy, samą książeczkę możecie stworzyć samemu, bądź wykorzystać np. zeszyty, bloki... Liczy się pomysłowość! 
- możecie przyjrzeć się książkom w bibliotece, w domu, jakie jeszcze cechy zawierają, które można wykorzystać.


Udanej pracy i jednocześnie zabawy!

  • Grupa nr 3:
      Wasza grupa zajmuje się nizinami. Wyobraźcie sobie, że prowadzicie biuro podróży, które ma w swojej ofercie turystycznej wycieczki do tej krainy geograficznej Polski. Spróbujcie wykonać folder turystyczny dotyczący nizin.
Informacje szczegółowe:
- pamiętajcie, że folder turystyczny to niewielkie wydawnictwo (np. w formie kilkustronicowej książeczki), które przybliża ludziom wybrane miasto lub region kraju, zawiera krótkie informacje i zdjęcia ciekawych miejsc
- na stronie tytułowej zamieśćcie hasło zapraszające do odwiedzenia nizin
- wyszukajcie i wklejcie zdjęcia najciekawszych miejsc na nizinach, opiszcie krótko każde z nich
- wyszukajcie jakie chronione rośliny i zwierzęta znajdują się na nizinach
- do wykonania folderu możecie wykorzystać białe i kolorowe bloki techniczne, zeszyty z kolorowymi papierami, kredki, mazaki, farby i inne pomoce
- możecie dowolnie ozdobić wasz folder, tak aby był atrakcyjny i przyciągał uwagę
- na końcu zaprezentujcie wasz folder przed całą klasą.

Powodzenia w wykonywaniu tego zdania!!!

  • Grupa nr 4:

     Wasza grupa zajmuje się wyżynami. Wyobraźcie sobie ,że  prowadzicie teleturniej geograficzny w telewizji. Tematem waszego odcinka będą Polskie wyżyny.
Waszym zadaniem będzie zebranie podstawowych  informacji na temat  kilku wyżyn w Polsce (Krakowsko- Częstochowskiej, Śląskiej, Kieleckiej, Lubelskiej).Informacje mogą dotyczyć – ciekawych i atrakcyjnych miejsc ,które się tam znajdują, zwierząt ,roślin , rzeźby terenu (czy jest on płaski, czy pagórkowaty, górzysty), klimatu –( czy jest tam ciepło czy zimno)
Informacje szczegółowe:
 -Podzielcie klasę na dwie grupy. Poproście by każda z nich wymyśliła sobie nazwę.
 -Przygotujcie materiały pomocnicze dla wszystkich (kartki z wydrukowanymi podstawowymi informacjami) -Rozdajcie je kilka dni przed waszym programem .Materiały pomogą przygotować się uczestnikom programu do wzięcia udziału w waszym teleturnieju.
 -Na pewno widzieliście wiele różnych teleturniejów w telewizji. Każdy teleturniej musi mieć prowadzącego oraz sposób w jaki sygnalizuje się udzielenie odpowiedzi. Wasza grupa musi również zastanowić się w jaki sposób będzie punktowała odpowiedzi.
- Możecie przystroić salę w jakiś ciekaw y sposób ,poprosić uczestników żeby ubrali się na   jeden kolor.
-Pamiętajcie układając pytania musicie mieć na uwadze informacje ,które rozdaliście wcześniej członkom klasy. Żeby żadne z nich nie zaskoczyło uczestników .
- Możecie podzielić swoje pytania na łatwiejsze i trudniejsze i odpowiednio je punktować .
-Możecie  również wymyślić nagrody (np. dyplom ,upominek wykonany ręcznie przez was ).
-Wasza grupa może przygotować różnego rodzaju przerywniki pod czas teleturnieju- zabawy czy też reklamy wymyślonych  przez was produktów.

Powodzenia!
  • Grupa nr 5:

     Wasza grupa zajmuje się kotlinami. Zadaniem grupy jest przygotowanie albumu turystycznego pt. ,,Tajemnice polskich kotlin’’. Album ma zachęcać  do odwiedzenia  najciekawszych zakątków polskich kotlin. Zorganizujcie w klasie konkurs plastyczny pod tym samym tytułem.
Informacje szczegółowe:
- wybierzcie 8 kotlin, które według  Was zasługują na miejsce w waszym Albumie.
- zbierzcie podstawowych informacji  oraz wiele ciekawych fotografii,
- stwórzcie krótkie podpisy dotyczące każdego z prezentowanych  miejsc ( Tak żeby każdy widział co znajduje się na oglądanym zdjęciu)
- zadbajcie o ładny wygląd Albumu( poozdabiajcie strony, sprawcie by był on kolorowy , ciekawy i przyciągający)
- Album powinien być wykonany na kartkach z bloku technicznego  (A4),
 - zaprezentujcie swój turystyczny Album klasie.
- Zorganizujcie konkurs plastyczny dla swojej klasy pod tym samym tytułem. Zadaniem uczestników będzie stworzenie pracy na podstawie tego co widzieli w waszym albumie. Możecie wymyślić  jakąś technikę ,którą będą wykonywane prace (farby, kredki, bibuła ,plastelina, materiały, pastele itd.).Poproście o wyraźne podpisanie prac.
-Po wykonaniu prac przez  waszych kolegów, musicie stworzyć w klasie galerię turystyczną (rozwieście prace na tablicy, sznurku, ścianie, tablicy korkowej.
- Zaproście klasę do klasowej turystycznej galerii
-Następnie przeprowadźcie głosowanie w klasie ,które pozwoli wyłonić trzy najlepsze prace (np. głosowanie na karteczkach .Dla tych osób przygotujcie  własnoręcznie wykonane dyplomy /upominki.
-Podziękujcie wszystkim za udział w konkursie.

Powodzenia!
  • Grupa nr 6:
     Wasza grupa zajmuje się górami. Waszym zadaniem będzie zaplanowanie 3-dniowej wycieczki w góry dla całej Waszej klasy.
Informacje szczegółowe:
- góry zajmują bardzo duży obszar Polski więc podczas 3-dniowej wycieczki nie uda Wam się zwiedził całej tek krainy geograficznej, dlatego sprawdźcie jakie pasma górska występują w Polsce i wybierzcie jedno z nich
- zaplanujcie dokładnie wszystkie 3 dni wycieczki: gdzie pojedziecie, co ciekawego zobaczycie, co zwiedzicie, gdzie będziecie nocowali
- możecie również wymyśleć ciekawe zajęcia dodatkowe podczas Waszej wycieczki np. ognisko itp.
- wyszukajcie i wydrukujcie lub stwórzcie sami mapę, na której zaznaczcie trasę Waszej wycieczki
- przygotujcie informacje dot. ubioru podczas wycieczki w góry,
- pamiętajcie o informacjach dotyczących prawidłowego zachowania się podczas wycieczki w górach,
- program wycieczki zaprezentujcie Waszej klasie w dowolny, ciekawy sposób.


Powodzenia! Wielu ciekawych pomysłów!