- Grupa nr 1:
Informacje szczegółowe:
- przygotujcie materiały według waszego pomysłu (najlepiej, gdy inni mogą zobaczyć jak wygląda ten obszar i gdzie się w ogóle znajduje);
- w dowolny i ciekawy dla klasy sposób przekażcie informacje na temat klimatu (temperatura, opady, jak jest w lecie, a jak w zimie itp.), jak wygląda teren (czy jest on płaski, czy pagórkowaty, górzysty itp.), jakie charakterystyczne rośliny i zwierzęta tam występują, czym głównie zajmują się ludzie na tym terenie, co ciekawego się tam znajduje, co warto odwiedzić, co odróżnia tą krainę od innych;
- wymyślcie hasło reklamowe, które przyciągnie turystów do tej krainy;
- ważna w tym zadaniu jest pomysłowość oraz zaangażowanie grupy.
Powodzenia! :)
- Grupa nr 2:
Wasza grupa zajmuje się pojezierzem. Zastanawialiście się kiedyś, jak to jest być pisarzem, wydawać książki? Macie teraz okazję wcielić się właśnie w twórców literatury i stworzyć niepowtarzalną książeczkę.
Informacje szczegółowe:
- stwórzcie opowiadanie według własnego pomysłu, treść i dobór bohaterów jest zupełnie dowolna, ale co najważniejsze - zamieśćcie w tym opowiadaniu jak najwięcej informacji na temat pojezierza. Na pewno akcja będzie rozgrywała się na pojezierzu, a co dalej? No właśnie, zobaczymy jak dużo informacji uda wam się wpleść w treść :)
- oczywiście czym by także była książka bez okładki i ciekawych ilustracji, które najlepiej oddają nam klimat pojezierzy, samą książeczkę możecie stworzyć samemu, bądź wykorzystać np. zeszyty, bloki... Liczy się pomysłowość!
- możecie przyjrzeć się książkom w bibliotece, w domu, jakie jeszcze cechy zawierają, które można wykorzystać.
Udanej pracy i jednocześnie zabawy!
Informacje szczegółowe:
- stwórzcie opowiadanie według własnego pomysłu, treść i dobór bohaterów jest zupełnie dowolna, ale co najważniejsze - zamieśćcie w tym opowiadaniu jak najwięcej informacji na temat pojezierza. Na pewno akcja będzie rozgrywała się na pojezierzu, a co dalej? No właśnie, zobaczymy jak dużo informacji uda wam się wpleść w treść :)
- oczywiście czym by także była książka bez okładki i ciekawych ilustracji, które najlepiej oddają nam klimat pojezierzy, samą książeczkę możecie stworzyć samemu, bądź wykorzystać np. zeszyty, bloki... Liczy się pomysłowość!
- możecie przyjrzeć się książkom w bibliotece, w domu, jakie jeszcze cechy zawierają, które można wykorzystać.
Udanej pracy i jednocześnie zabawy!
- Grupa nr 3:
Informacje szczegółowe:
- pamiętajcie, że folder turystyczny to niewielkie wydawnictwo (np. w formie kilkustronicowej książeczki), które przybliża ludziom wybrane miasto lub region kraju, zawiera krótkie informacje i zdjęcia ciekawych miejsc
- na stronie tytułowej zamieśćcie hasło zapraszające do odwiedzenia nizin
- wyszukajcie i wklejcie zdjęcia najciekawszych miejsc na nizinach, opiszcie krótko każde z nich
- wyszukajcie jakie chronione rośliny i zwierzęta znajdują się na nizinach
- do wykonania folderu możecie wykorzystać białe i kolorowe bloki techniczne, zeszyty z kolorowymi papierami, kredki, mazaki, farby i inne pomoce
- możecie dowolnie ozdobić wasz folder, tak aby był atrakcyjny i przyciągał uwagę
- na końcu zaprezentujcie wasz folder przed całą klasą.
Powodzenia w wykonywaniu tego zdania!!!
- Grupa nr 4:
Wasza
grupa zajmuje się wyżynami. Wyobraźcie sobie ,że prowadzicie teleturniej geograficzny w
telewizji. Tematem waszego odcinka będą Polskie wyżyny.
Waszym
zadaniem będzie zebranie podstawowych informacji na temat kilku wyżyn w Polsce (Krakowsko- Częstochowskiej,
Śląskiej, Kieleckiej, Lubelskiej).Informacje mogą dotyczyć – ciekawych i
atrakcyjnych miejsc ,które się tam znajdują, zwierząt ,roślin , rzeźby terenu
(czy jest on płaski, czy pagórkowaty, górzysty), klimatu –( czy jest tam ciepło
czy zimno)
Informacje szczegółowe:
-Podzielcie klasę na dwie grupy. Poproście by
każda z nich wymyśliła sobie nazwę.
-Przygotujcie materiały pomocnicze dla
wszystkich (kartki z wydrukowanymi podstawowymi informacjami) -Rozdajcie je
kilka dni przed waszym programem .Materiały pomogą przygotować się uczestnikom
programu do wzięcia udziału w waszym teleturnieju.
-Na pewno widzieliście wiele różnych
teleturniejów w telewizji. Każdy teleturniej musi mieć prowadzącego oraz sposób
w jaki sygnalizuje się udzielenie odpowiedzi. Wasza grupa musi również
zastanowić się w jaki sposób będzie punktowała odpowiedzi.
-
Możecie przystroić salę w jakiś ciekaw y sposób ,poprosić uczestników żeby
ubrali się na jeden kolor.
-Pamiętajcie
układając pytania musicie mieć na uwadze informacje ,które rozdaliście wcześniej
członkom klasy. Żeby żadne z nich nie zaskoczyło uczestników .
- Możecie
podzielić swoje pytania na łatwiejsze i trudniejsze i odpowiednio je punktować
.
-Możecie również wymyślić nagrody (np. dyplom
,upominek wykonany ręcznie przez was ).
-Wasza
grupa może przygotować różnego rodzaju przerywniki pod czas teleturnieju-
zabawy czy też reklamy wymyślonych przez
was produktów.
Powodzenia!
- Grupa nr 5:
Wasza grupa zajmuje się kotlinami. Zadaniem
grupy jest przygotowanie albumu turystycznego pt. ,,Tajemnice polskich
kotlin’’. Album ma zachęcać do odwiedzenia najciekawszych zakątków
polskich kotlin. Zorganizujcie w klasie konkurs plastyczny pod tym samym
tytułem.
Informacje szczegółowe:
-
wybierzcie 8 kotlin, które według Was zasługują na miejsce w waszym Albumie.
-
zbierzcie podstawowych informacji oraz wiele ciekawych fotografii,
-
stwórzcie krótkie podpisy dotyczące każdego z prezentowanych miejsc ( Tak żeby każdy widział co znajduje
się na oglądanym zdjęciu)
-
zadbajcie o ładny wygląd Albumu( poozdabiajcie strony, sprawcie by był on
kolorowy , ciekawy i przyciągający)
-
Album powinien być wykonany na kartkach z bloku technicznego (A4),
-
zaprezentujcie swój turystyczny Album klasie.
-
Zorganizujcie konkurs plastyczny dla swojej klasy pod tym samym tytułem.
Zadaniem uczestników będzie stworzenie pracy na podstawie tego co widzieli w
waszym albumie. Możecie wymyślić jakąś
technikę ,którą będą wykonywane prace (farby, kredki, bibuła ,plastelina,
materiały, pastele itd.).Poproście o wyraźne podpisanie prac.
-Po
wykonaniu prac przez waszych kolegów,
musicie stworzyć w klasie galerię turystyczną (rozwieście prace na tablicy,
sznurku, ścianie, tablicy korkowej.
-
Zaproście klasę do klasowej turystycznej galerii
-Następnie
przeprowadźcie głosowanie w klasie ,które pozwoli wyłonić trzy najlepsze prace
(np. głosowanie na karteczkach .Dla tych osób przygotujcie własnoręcznie wykonane dyplomy /upominki.
-Podziękujcie
wszystkim za udział w konkursie.
Powodzenia!
- Grupa nr 6:
Informacje szczegółowe:
- góry zajmują bardzo duży obszar Polski więc podczas 3-dniowej wycieczki nie uda Wam się zwiedził całej tek krainy geograficznej, dlatego sprawdźcie jakie pasma górska występują w Polsce i wybierzcie jedno z nich
- zaplanujcie dokładnie wszystkie 3 dni wycieczki: gdzie pojedziecie, co ciekawego zobaczycie, co zwiedzicie, gdzie będziecie nocowali
- możecie również wymyśleć ciekawe zajęcia dodatkowe podczas Waszej wycieczki np. ognisko itp.
- wyszukajcie i wydrukujcie lub stwórzcie sami mapę, na której zaznaczcie trasę Waszej wycieczki
- przygotujcie informacje dot. ubioru podczas wycieczki w góry,
- pamiętajcie o informacjach dotyczących prawidłowego zachowania się podczas wycieczki w górach,
- program wycieczki zaprezentujcie Waszej klasie w dowolny, ciekawy sposób.
Powodzenia! Wielu ciekawych pomysłów!